Onze kandidatenlijst voor de verkiezingen

8 januari 2006

Onze kandidatenlijst voor de verkiezingen

2006 kan het jaar worden waarin de politieke ommekeer kan beginnen. Het kabinet Balkenende-Zalm heeft veel ellende veroorzaakt, en helaas heeft de gemeente Bergen op Zoom daar volgzaam aan meegewerkt

De Bergse voedselbank is inmiddels een van de grootste van Nederland, maar de gemeente heeft geen geld over voor goed armoedebeleid. Op gehandicaptenvoorzieningen wordt bezuinigd, maar aan (mislukte) prestigeprojecten mogen miljoenen worden besteed. Woningzoekenden staan jaren op de wachtlijst voor een betaalbare woning, maar als er gebouwd wordt moet het in de dure sector zijn.

De SP vindt dat het tijd wordt dat hier verandering in komt. De Bergse politiek moet weer tussen in plaats van boven de mensen staan. Bergen op Zoom moet niet streven naar status, maar zaken realiseren waar de bewoners behoefte aan hebben. De SP is een partij die is opgebouwd vanuit de wijken en dorpen, en ziet het als haar taak om de stem van het volk te laten klinken in het stadhuis. De SP doet daarom dit jaar ook mee aan de gemeenteraadsverkiezingen. De SP heeft daarvoor een eigen elftal opgesteld, waarmee het de verkiezingen ingaat.

Onze opstelling:

1) Anton van Dijk (lijsttrekker) Anton van Dijk, lijsttrekker
2) Roel Tepper
3) Mini Bogaers
4) Frans de Neijs
5) Gonny Andreas
6) Ron van Toor
7) Hans Snippers
8) Rob de Vos
9) Wilfred Landa
10) Nico Lambrechts
11) Wim Zaal (lijstduwer)