Politiek compliment TWES (Tussen Wal en Schip)

25 januari 2006

Politiek compliment TWES (Tussen Wal en Schip)

Afgelopen donderdagavond, tijdens de avondopenstelling van het stadskantoor van de gemeente Bergen op Zoom, was het rond 19.00 uur ineens ongewoon druk in de publiekshal van het stadskantoor.

Een groep SP-ers en hun sympathisanten had zich verzameld om de ondersteuningsverklaringen die nodig zijn voor verkiezingsdeelname persoonlijk te ondertekenen.
SP-lijsttrekker Anton van Dijk merkt op dat de belangstelling bij de burgers van Bergen op Zoom, Halsteren en Lepelstraat om de SP te steunen bij hun deelname aan de raadsverkiezingen, bijzonder groot is. Als politieke partij, die solidariteit hoog in het vaandel heeft staan, vond het bestuur van de SP afdeling Bergen op Zoom het belangrijk zich als groep te manifesteren. Zij wilden hiermee het startschot te geven voor de verkiezingscampagne. “Het is tijd voor een echt links geluid in de Bergse raad”, zegt campagneleider Roel Tepper. “Als de kiezers dat willen, gaat het gebeuren na 7 maart. Ons elftal bestaat uit deskundige mensen op allerlei gebieden, die op een constructieve manier oplossingen zoeken voor maatschappelijke problemen”.

De verkiezingsfolder van de SP afdeling Bergen op Zoom is vers van de pers. Binnenkort kunt u deze folder in uw brievenbus verwachten. Deze folder bevat tien speerpunten die de komende jaren als leidraad voor de SP zullen dienen. Een van de punten die hoog op de prioriteitenlijst staat is de aanpak van armoede, waardoor voedselbanken overbodig moeten worden. Maar ook de invoering van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) moet zorgvuldig gebeuren. Wilt u meer weten? Kijk dan op www.bergenopzoom.sp.nl
Met het speerpunt over armoedebestrijding in het achterhoofd vertrok na de administratieve afhandelingen op het stadskantoor een SP-delegatie naar de Grote Markt. Waar een betoging van de stichting Tussen Wal en Schip (TWES), één van de grootste voedselbanken in Nederland, gaande was. De vertegenwoordigers van de SP hebben de voorzitter van deze stichting, Jac Boschman, als één van de eersten de verkiezingsfolder van de SP aangeboden. Ook werd van de gelegenheid gebruik gemaakt Jac te compli,enteren met zijn goede werk. Hij biedt immers een oplossing waar de gemeente te kort schiet. De SP-ers zijn het echter met Jac Boschman eens, dat het een taak van de landelijke-en gemeentelijke overheid is dit armoedeprobleem op te lossen.