Campagne Provinciale Staten begonnen!

26 februari 2007

Campagne Provinciale Staten begonnen!

Stemmoe? Verkiezingsmoe? Campagnemoe? Stemwijzermoe? Verkiezingspraatjesmoe? Ik kan het me goed indenken. Na alle hectiek rond de laatste Tweede kamer verkiezingen en de romslomp van de formatie staan er nu al weer verkiezingen voor de deur: verkiezingen voor de provinciale Staten.

Veel mensen weten niet wat de Provinciale Staten inhoud en wat het orgaan doet, dus veel mensen stemmen dan ook niet. Of men denkt dat het niet 'zo heel erg belangrijk' is. Nou, niets is minder waar! De laatste jaren is Brabant een politke bewuste provincie geworden. Dit is o.a. af te leiden uit de leden aantallen van de politieke partijen ( SP Noord-Brabant is namelijk grootste provincie-afdeling van Nederland) maar ook uit de media. Brabant is nog nooit zoveel in het nieuw geweest als de laatste, pak hem beet, 6 jaar... Brabanders zijn zich bewust geworden van de belangrjke zaken die spelen in en om de provincie. Of je nu in Oost-Brabant woont en jezelf zorgen maakt over natuurgebied De Peel, in Midden-Brabant jezelf inzet voor de Brabantse Stedenrij of in ons eigen West-Brabant mee wil praten over de A4 West of vliegbasis Woensdrecht...Brabant is actief geworden! Misschien komt dit wel omdat we een goede combinatie hebben van cultuur, industrie en natuur, misschien is het wel Brabantse trots of misschien heel iets anders.. Andere metropolen zoals de Randstad hebben dit niet.
Zou het dan niet mooi zijn om ook je stem te laten gelden voor deze mooie provincie? Laat jou stem ook spreken en help 'politiek Den Bosch' in het verbeteren van onze provincie.

Om de mensen duideljk te maken dat de Provinciale Staten verkiezingen eraan komen is de SP begonnen met een daverende campagne. Het startschot werd gegeven op zondag 25 februari 2007 in het Land van Ooit. Het park was speciaal open gesteld voor de SP die zelf de kaartverkoop regelde. Het werd een spetterende dag met veel politiek gebabbel waar men veel van elkaar op kon steken. Er waren een heleboel activiteiten waar je aan deel kon nemen zoals sport, debat en muziek.

Na deze dag is het natuurlijk aan de afzonderlijke afdelingen om campagne te voeren. Zo is ook onze afdeling bezig. wellicht heeft U al SP'ers zien flyeren, plakken, etc. Maar het wordt de komende week nog meer. Er gaat intensief geflyerd worden op tactische tijden en plekken en er zal met de mensen gepraat worden over de Provinciale Staten en de verkiezingen die erbij horen.

Plakken voor de Provinciale Staten
Plakken voor de Provinciale Staten verkiezingen

Mocht U informatie willen dan kunt U altijd contact opnemen met onze afdeling via de 'contact' pagina

Met sociale groeten,