Nico Heijmans geeft info-avond in Bergen op Zoom

13 februari 2007

Nico Heijmans geeft info-avond in Bergen op Zoom

Nico Heijmans, lijsttrekker van de Provinciale Staten in Noord-Brabant, had op 13 februari nog een gaatje vrij in zijn drukke agenda. Dit benutte hij door 'even' naar Bergen op Zoom te komen en de aanwezige leden wat meer uitleg te geven over de SP. Op voorhand zijn wij Nico hier erg dankbaar voor, aangezien de Provinciale Staten verkiezingen voor de deur staan, en hij waarschijnlijk erg weinig tijd had. Nico bedankt!

Nico Heijmans is al sinds mensenheugenis lid van de SP. Hij is begonnen in Rosmalen, wat later behoorde tot de gemeente Den Bosch. In deze gemeente heeft Nico jaren in de gemeenteraad gezeten. Nu is hij al 12 jaar lid van de Provinciale Staten, met uitzondering van een korte onderbreking, en hij is nu zelfs lijsttrekker in de provincie Noord-Brabant. Tevens is hij actief lid in het scholingsprogramma van de partij.

De avond begon net als de vorige, iets te laat dus. Maar toen Nico eenmaal was begonnen, was er geen houden meer aan. We begonnen met een stukje organisatorische informatie over de SP. We kregen antwoord op de vragen 'Hoe zit de SP in elkaar?' en 'Hoe kom je op bepaalde posities terecht'? Natuurlijk is er uitgelegd hoe de SP over zichzelf denkt. Er is een duidelijk beeld geschetst over waar de SP zich positioneert en dit werd sterk onderbouwd. Natuurlijk wilde Nico wel weten wat voor vlees hij deze avond in de kuip had, dus er vond veel interactie plaats met de aanwezige leden. Hij peilde naar politieke meningen, was op zoek naar politiek inzicht en zelfs een stukje landelijke politieke geschiedenis mocht niet ontbreken. Het mooie aan de avond was dat jong & oud geïnteresseerd was en dat er nog hevig nagediscusieerd werd na Nico's verhaal. Dus er was blijkbaar voldoende stof tot nadenken!

Na de info van Nico en het sluiten van de kennismaking, maakte onze voorzitter nog van de gelegenheid gebruik om de aanwezige leden te verleiden tot een dagje uit naar 't Land van Ooit. Hier werd zondag 25 februari de officiële kick-off gegeven voor de campagne voor de PS verkiezingen. Klik hier om een verslag te lezen van deze geweldige dag.

Met sociale groeten,

de webmaster