puberpardon

6 december 2013

puberpardon

Tot mijn groot ongenoegen lees ik in de krant en in de Bergen op Zoomse Bode, dat de VVD pleit voor een puberpardon

m.b.t. de nieuwe horecawet per 1 januari a.s., waarbij jongeren alcohol mogen gebruiken op hun 18 jarige leeftijd i.p.v. op 16 jarige leeftijd. Het is een te plotseling verbod, aldus de VVD.
Had de VVD zich maar eens hard gemaakt bij het te plotseling omhoog schroeven van de AOW leeftijd, waardoor menigeen , die vanaf dit jaar of nog later 65 jaar worden gedurende een paar maanden of zelfs veel meer geen AOW krijgen, terwijl ze er niets meer aan konden doen, omdat men reeds met prepensioen was. Er is wel een overgangsregeling, maar dat is geld putten uit eigen zak.
Daar is door de VVD geen woord over gerept en door vele andere partijen ook niet. En hier vindt de VVD het een beetje zielig, dat jongeren ineens niet meer hun biertje kunnen drinken.
Nee, dit is echt een partij van hoog politiek niveau. Dat spreekt voor zich. Zich druk maken om dit soort lullige zaken, maar als mensen in geldnood komen, dan zie je ze of hoor je hen niet. Walgelijk!!!!
Gelukkig kan ik welrondkomen, maar er zijn vele mensen, die hierdoor in de problemen zijn gekomen. Dat dient de VVD zich goed te realiseren.
Dus VVD, maak je niet zo druk met dit soort stomme zaken en ga werkelijk politiek bedrijven voor hen, die het echt nodig hebben.

E. Prince.
Bergen op Zoom.