SP in actie voor pinautomaat en brievenbus

14 oktober 2017

SP in actie voor pinautomaat en brievenbus

Foto: Carlo van den Aarsen

SP Bergen op Zoom is afgelopen zaterdagochtend in gesprek geweest met de bewoners rondom de afgesloten pinautomaat aan de Rondsel op de Schans. Deze pinautomaat is plots afgesloten wegens veiligheidsredenen.  Onder de bewoners is er begrip voor de veiligheidsoverwegingen, maar zij zien graag een alternatief hiervoor.

Een paar maanden geleden is er ook al een brievenbus weg gehaald. In deze buurt wonen veel ouderen die niet alleen minder mobiel zijn maar ook niet over internet beschikken. Zij ervaren het weghalen van beide voorzieningen  dan ook als vervelend en bijna als discriminatie jegens ouderen.

De bewoners willen het er niet bij laten zitten en willen samen met de SP vervolgstappen ondernemen. Hoe deze eruit gaan zien, moet nog worden overlegd. ‘Gelukkig hebben we veel strijdbare mensen gesproken die hier een oplossing voor willen’, aldus Carlo van den Aarsen, lijsttrekker voor de SP bij de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar.