De motie om vluchtelingenkinderen op te gaan vangen - het resultaat.

25 juni 2020

De motie om vluchtelingenkinderen op te gaan vangen - het resultaat.

Foto: Wallpaperflare / Wallpaperflare.com

Afgelopen maandag is tijdens de raadsvergadering door de 4 eensgezinde partijen de motie ingediend om toch actief vluchtelingenkinderen uit opvangkampen in Griekenland in onze stad te gaan opvangen. Hierover hadden wij op deze site nog niet zo lang geleden een bericht geplaatst.

De motie is dus ingediend en de stemming heeft meteen plaatsgevonden. De uitslag van de stemming is 22 stemmen voor en 8 stemmen tegen. Dit is een overwinning te noemen en een duidelijk signaal naar het College. Wij zijn benieuwd wat er nu ondernomen gaat worden door hen en houden het gezamenlijk met de andere partijen scherp in de gaten voorlopig.

Heeft u de aanloop naar dit verhaal gemist? Lees dan det volgende artikel hierover: https://www.internetbode.nl/regio/bergen-op-zoom/317097/bergse-politiek-blijft-strijden-voor-opvang-vluchtelingenkinderen

Wilt u uw eigen mening hierover ook geven? Dat kan! Gebruik de link hieronder.

Steun de petitie van de Goede zaak

Lees hieronder de ingediende motie