SP BoZ - Brabantse Wal steunt burger initiatief in Dinteloord

8 januari 2021

SP BoZ - Brabantse Wal steunt burger initiatief in Dinteloord

Misschien heeft u het via de verschillende media al wel vernomen, maar de bushalte in hartje Dinteloord dreigt te gaan verdwijnen. Vanaf het moment dat dit bekend werd, rezen de vragen en het onbegrip ervoor bij veel verschillende inwoners van het dorp. Mensen die in het dorp wonen moeten ineens een lange tocht maken om op de bus te kunnen stappen om ergens te komen. Onacceptabel voor ouderen, mindervaliden en alle andere mensen die afhankelijk zijn van de bus. Vandaag was er een fysieke protestactie gepland door een lokaal burger initiatief, die al een langere tijd via Facebook en een petitie actie heeft gevoerd tegen deze verdwijning. Vandaag gingen ze dan ook daadwerkelijk de straat op. Enkele leden van onze afdeling hebben ter ondersteuning hier ook aan deelgenomen.

Een kleine 50 mensen waren aanwezig bij de 2de fysieke actie die begon om 13:00 uur bij de bewuste bushalte aan het Zuideinde. Eerder was er al eens een actie met een opname van het Brabants Buske van Omroep Brabant. Dat was op 5 december 2020.

Foto's: Facebook Brabants Buske - Omroep Brabant

Er waren uiteraard corona maatregelen maar daar heeft elke deelnemer zich keurig aan gehouden. Het in eerste instantie stille protest werd opgesierd met een 10 meter lang spandoek waar de tekst "BEHOUD BUSHALTE ZUIDEINDE" op stond. "Als je het niet mag roepen of zingen in deze tijd, dan laat je het groot zien!" aldus Cora Stolk, één van de initiatief nemers en tevens secretaris van de dorpsraad Dinteloord. "Dat er zo veel mensen zouden deelnemen aan deze demonstratie had ik niet verwacht. Dat zegt heel veel!" vult Cora aan. Hieronder een foto-collage van deze zeer succesvolle actie.

Foto's: Rob de Vos

Foto's: Tom van den Berg

U kunt deze actie nog steeds steunen!

U kunt zelf ook uw stem laten horen over de verdwijning van deze bushalte. De petitie die is gestart is nog steeds te ondertekenen. Hierbij dus een oproep hiervoor...

Maak gebruik van onderstaande link om naar de petitie te gaan!

Vindt meer informatie van de actiegroep "Behoud bushalte Dinteloord" hieronder:
Foto: Actiegroep behoud bushalte Dinteloord / Facebook

Meer artikelen hierover: