SP afdeling BoZ - Brabantse Wal start petitie tegen de sluiting van HAP Bergen op Zoom

6 april 2021

Foto: screenshot / Google Streetview

SP Bergen op Zoom start een actie om de Huisartsenpost (HAP) open te houden. U als inwoner van deze regio staat in deze beslissing schijnbaar buiten spel. Dit is onacceptabel. Daarom is er een petitie gestart en onze oproep is om deze te ondertekenen.

De SP afdeling Bergen op Zoom / Brabantse Wal is het hiermee niet eens. Hoe is het mogelijk dat een gemeente met ruim 67.000 inwoners, en met een zorggebied van meer dan 104.000 inwoners, straks geen huisartsenpost meer heeft. Dat is het voorgenomen besluit van de Stichting HAP West Brabant.(HAPWB).

De colleges van Bergen op Zoom en de omliggende gemeenten hebben samen met HAPWB dit nieuws in 2020 bewust niet gedeeld vanwege de Corona-crisis. Zij schuiven die verantwoordelijkhheid nu dus door naar de stichting HAPWB. Of er nog draagvlak-gesprekken onder de bevolking gaan plaatsvinden is dus nog maar de vraag?

Daarom via dit bericht een oproep aan u...!

Teken de petitie hieronder om de HAP in Bergen op Zoom open te houden:

Bekijk en lees het laatste nieuws hierover:

Lees hieronder de antwoorden op de vragen van Theo de Jong: