Actie: Muur van Steun voor ouders toeslagen affaire

17 mei 2021

Actie: Muur van Steun voor ouders toeslagen affaire

Afgelopen vrijdag en zaterdag hebben vrijwilligers van de SP Bergen op Zoom een actie gehouden op verschillende plaatsen in Bergen op Zoom en Halsteren. Zij gaven voorbijgangers de gelegenheid om een bericht achter te laten op een bord. Hiermee willen ze een Muur van Steun bouwen, waarmee ze symbolisch achter de gedupeerde ouders van de toeslagenaffaire staan. De SP laat zien de ouders nog niet te
zijn vergeten.

De afgelopen jaren heeft Renske Leijten, Tweede Kamerlid voor de SP, er alles aan gedaan om in de toeslagenaffaire de onderste steen boven te krijgen. Na een lange weg is alle betrokken ouders beloofd het in orde te maken. Anja Goossens, afdelingsvoorzitter SP Bergen op Zoom, vertelt: “Helaas is het tot op de dag van vandaag zo dat er nog altijd gezinnen wachten op het geld. Vreselijk natuurlijk.”

Door de verkiezingen, de formatie en de actualiteit lijkt het alsof het leed van de ouders ver achter ons ligt. Maar voor de gezinnen is dat anders. “Door deze actie wil de SP Bergen op Zoom, samen met haar stadsgenoten, laten zien dat we de ouders nog niet vergeten zijn”, aldus afdelingsvoorzitter Anja Goossens. “We staan als een muur achter ze!”.