Geen ondertekening maar wel onderschrijving van "het Schone Lucht Akkoord"

26 juli 2022

Geen ondertekening maar wel onderschrijving van "het Schone Lucht Akkoord"

Foto: onbekend / ZuidWestUpdate

Zonder de aandacht van ZuidWestUpdate zou de motie die wijzelf met veel steun van een meerderheid van andere partijen hebben ingediend voor de "aansluiting bij het Schone Lucht Akkoord" ongezien zijn gebleven in de pers...

Het Schone Lucht Akkoord wordt onderschreven door de gemeente en toch is dit dan ook een succes voor Bergen op Zoom, want het is een belangrijke 1e stap die is gezet hiermee. Dit komt, omdat de gemeente Bergen op Zoom zelf al bezig is met activiteiten die hierop aansluiten en een belofte maakt hiermee (door die eigen weg die zij al zijn ingeslagen) schone lucht te garanderen voor onze burgers. Daar zijn we ook blij mee, omdat geen enkel vooruitzicht hierop altijd minder is.

Uit onderzoek blijkt dat het slecht gesteld is met de luchtkwaliteit in onze regio. De Bergse gemeenteraad heeft vorige donderdag daarom een motie aangenomen, om zich maximaal in te zetten voor schone lucht in de gemeente. Hoe dat precies moet gebeuren, dat is aan het college en aan wethouder Hans Peter Verroen.

We gaan deze ontwikkelingen natuurlijk op de voet volgen, omdat de gewijzigde motie van de afgelopen raadsvergadering WEL met een meerderheid is aangenomen. (voor 23 / tegen 7) Hierdoor wordt de belofte van de gemeente bindend!

Politiek verslaggever Han Verbeem sprak na afloop van de raadsvergadering met SP-raadslid Theo de Jong, de initiatiefnemer van de Schone Lucht-motie.

Beluister hier het interview

Lees ook het artikel hierover van ZuidWestUpdate:

Lees hier de aangepaste motie die is aangenomen: