3 oktober 2018

De publieke sector staat op!

Foto: SP

De afgelopen tien jaar werd er miljarden bezuinigd op de publieke sector, op dat wat van ons allemaal is: de zorg, het onderwijs en onze veiligheid. Het is daarom ontzettend goed dat onze leraren, agenten, zorgverleners en militairen opstaan voor hun vak. Zij pikken het niet meer!

28 augustus 2018

Zorgen over discriminatie bij het zoeken naar een stage

Foto: Aaron Gilson

Discriminatie bij het vinden van een stageplek op het mbo komt nog altijd te vaak voor, zegt het ministerie. Uit de cijfers, van de universiteit van Maastricht, blijkt dat 24 procent van de mbo'ers met een niet-westerse achtergrond minstens vier keer moet solliciteren voor een stage. Dat is onder autochtonen 11 procent. De SP vindt deze discriminatie verwerpelijk en wil dat Bergen op Zoom voorop loopt bij het bestrijden ervan. Deze vorm van uitsluiting op basis van afkomst en religie kunnen we niet accepteren.

Onduidelijkheid komst HAS

“Of de financiële positie van de HAS echt geen consequenties heeft, moeten we nog maar zien. Misschien denken Onderwijsinspectie of het betreffende ministerie daar heel anders over.”