Handtekeningen behoud van het asiel uitgereikt

7 oktober 2013

Handtekeningen behoud van het asiel uitgereikt

Op 5 oktober werden tijdens de open dag bij dierenopvang h'Onderdak maar liefst 7020 handtekeningen overhandigd aan wethouder Ad van der Wegen. Inmiddels kunnen we de actie al als een succes omschrijven, daar in de gemeenteraad al uitvoerig is gesproken over dit onderwerp. 7020 handtekeningen

Of het succes doorzet in de vorm van verplaatsing van de dierenopvang is nog onzeker. Duidelijk is wel dat de raad zich bijna unaniem heeft uitgesproken voor behoud in Bergen op Zoom. Onduidelijk is nog steeds waar het mis is gegaan in de communicatie, vandaar dat men Ad van der Wegen heeft gevraagd om een overzicht te maken van wat er de afgelopen 10 jaar allemaal heeft plaats gevonden. Voor komende donderdag staat het op de rol in de commissievergadering, maar onduidelijk is of dit ook daadwerkelijk besproken gaat worden. De fracties zijn op dit moment nog niet geïnformeerd over de stand van zaken door de wethouder.
Verder zijn wij op zoek in de regio naar steun voor de dierenopvang, die met hun expertise en inzet veel meer doet dan het uitvoeren van wettelijke taken. Afgelopen week is tezamen met het zwartboek Arduin het verzoek bij omliggende gemeentes neergelegd om tot een heroverweging te komen over een regionale dierenopvang.
De strijd is daarmee dus nog niet gestreden ... wordt vervolgd

artikel in de Bergse bode: Ruim 7000 handtekeningen voor behoud asiel