WMO Brabantse Wal

28 mei 2015

WMO Brabantse Wal

De lokale SP, CDA en PvdA op de Brabantse Wal (gem. Bergen op Zoom, Steenbergen en Woensdrecht) trekken gezamenlijk op tegen het WMO beleid

op de Huishoudelijke... Ondersteuning van deze gemeenten. Mensen die recht hebben op HO zijn d.m.v. een schriftelijke beschikking gehalveerd op hun HO zonder dat er een nieuwe indicatie heeft plaats gevonden via een keukentafelgesprek. In veel gevallen wordt er anders gehandeld dan eerst werd afgesproken met de gemeenteraden. De mensen lazen die beschikking vol ambtelijke taal als een informatieve brief. Ook de mensen die thuiszorg verlenen werden niet wijzer van die brief. Wij roepen de mensen werkzaam in de HO in deze regio op om gezamenlijk met ons op te trekken om de gemeenten van gedachten te doen veranderen. Wij realiseren ons dat het terugdraaien van de aantallen uren HO banenverlies betekent. Wij gaan ook contact zoeken met de KBO in onze regio om mensen te activeren. Wij zijn ludieke acties aan het uitwerken zijn. B.V. de publieke tribunes tijdens de raadsvergadering vol krijgen met ouderen en zorgverleners. Ook helpen we mensen om protest aan te tekenen tegen de vermindering op hun HO. Laten we gezamenlijk voorkomen dat onze gemeenten dezelfde fout maken als de andere gemeenten die via de rechter werden teruggefloten. Nu hebben we nog invloed voordat op 15 juni 2015 de ingeslagen weg werkelijkheid wordt. Meld U aan bij de deelnemende partijen binnen Uw gemeente en doe mee.
SP Bergen op Zoom, CDA Bergen op Zoom, PvdA afdelingen Bergen op Zoom, Woensdrecht en Steenbergen.