SP demonstreert 20 januari tegen Doel

12 januari 2016

SP demonstreert 20 januari tegen Doel

Foto: Han Verbeem / KijkopBergenopZoom.nl

BERGEN OP ZOOM - De SP Bergen op Zoom/Brabantse Wal roept op tot actie tegen de kerncentrale in Doel. Op 20 januari -de dag waarop Nederlandse en Belgische inspecteurs de centrale bezoeken- is er 's middags een demonstratie aan de Boulevard in Bergen op Zoom. Namens de SP doet Cora Stolk een publieke oproep aan tegenstanders van kernenergie om dan aanwezig te zijn. Iedereen is welkom.

De bijeenkomst is tussen 14.00 en 17.00 uur en wordt georganiseerd door één van de SP-leden, vertelt Cora. Er is vooralsnog geen programma met sprekers en activiteiten voor deze middag, maar het belangrijkste is om als samenleving in groten getale aanwezig te zijn. "Door massaal samen te komen laten we zien dat we vóór een snelle sluiting van de kerncentrale zijn." De SP maakt van de gelegenheid gebruik om ook een oproep te doen aan progressieve Bergenaren, die zich willen inzetten voor een sociale samenleving, om zich als vrijwilliger bij de SP te melden. "Juist nu hebben we menskracht hard nodig om dit soort acties te kunnen voeren", zegt Cora.

Informatieavond Raaijberg op 19 januari

Ook politici van andere partijen hebben aangegeven die middag aanwezig te zijn, ter ondersteuning van de actie. De avond ervóór, op dinsdag 19 januari, is er ook een informatiebijeenkomst in zaal de Raaijberg over de kerncentrale, georganiseerd door milieufederaties en Benegora. Hier spreekt onder meer Peter van den Ouden, raadslid voor GroenLinks en één van de initiatiefnemers van de West-Brabantse 'burgemeesterslobby' richting Den Haag. Ook woordvoerders van PvdA, D66, GBWP, BSD en VVD hebben aangegeven naar deze informatieavond te gaan.

Reacties

Hallo mensen. Geweldig dat er gedemonstreerd wordt. Ik wens jullie veel succes! Als het lukt, wilt u mij op de hoogte houden van deze belangrijke actie?
Hartelijke groet
Annemiek
Voorzitter SP Oude IJsselstreek

Dank je wel. We gaan er alles aan doen.