Demonstratie tegen kerncentrales

13 maart 2016

Demonstratie tegen kerncentrales

Foto: SP

12 maart hebben SP'ers uit de afdelingen Bergen op Zoom en Roosendaal handtekeningen ingezameld.

Om de KC doel te sluiten. Ook brachten we onder de aandacht dat KC Borsele een reactor heeft van de zelfde makelij en leeftijd. Ondanks dat het op een zaterdagmorgen niet zo druk is in de binnenstad waren de mensen over het algemeen bereid om een kaart in te vullen en te ondertekenen. Tevens waren deze morgen 2 mensen uit Gilze-Rijen naar Bergen op Zoom gekomen om spontaan onze handtekeningenactie te ondersteunen wat we zeer op prijs stellen.

Daarna zijn we om 10 voor 1 in de bus gestapt die georganiseerd was door de milieu-federaties uit Zeeland en Brabant. Wij voegden ons bij nog meer SP'ers en andere mensen om deel te nemen aan de protestmars in Antwerpen. Daar verzamelde zich iedereen op de De Leopold De Waelplaats om daarna in colonne te lopen naar de Groenplaats.
Het was een groot internationaal gezelschap dat bestond uit Duitsers, Belgen en Nederlanders. Op de Groenplaats namen een aantal sprekers het woord en werd iedereen opgeroepen om te kiezen voor groene energie. Maak Kernenergie overbodig en zadel de generaties na ons niet op met de gevolgen daarvan. Zoals U op de foto's kunt zien was het een stralende dag. Laten we hopen dat de kerncentrales nooit zullen stralen.