SP vraagt wethouder Evert Weys af te zien van wachtgeld

27 januari 2020

SP vraagt wethouder Evert Weys af te zien van wachtgeld

Foto: onbekend / kijkopbergenopzoom.nl

We hebben wethouder Evert Weys op 9 december 2019 een collegiale brief gestuurd met het verzoek hier vanaf te zien. In de Presidium-vergadering heeft ons raadslid Theo de Jong de aanwezige fracties en Burgemeester Petter hier van op de hoogte gebracht.

Het is natuurlijk een landelijke regeling maar wij vinden dat het vanwege de financiële positie van Bergen op Zoom een legitieme vraag is. Dit wachtgeld moet de gemeente betalen.

Evert Weys
Bovendien is de wethouder slechts een korte periode Wethouder geweest van onze mooie gemeente. Dhr. Weys gaf zelf aan dat hij bewust de sollicitatieprocedure door had laten lopen om te zien hoever hij zou komen. Toen de eerste kandidaat in Hilvarenbeek zich terugtrok kwam hij alsnog in beeld voor de functie van Burgemeester van Hilvarenbeek.

Vorige week gaf dhr. Weys zelf in de raadsvergadering aan dat hij in principe al is overgestapt. Helaas hebben wij tot op heden geen enkele reactie van hem ontvangen.

Lees hier het artikel uit kijkopbergenopzoom.nl