Hulde aan alle zorgers!

21 maart 2020

Hulde aan alle zorgers!

Het bestuur van SP bergen op Zoom wens iedereen heel veel sterkte toe in deze rumoerige tijd van onzekerheid en crisis. Daarnaast willen wij hierbij ook onze dank laten blijken.

Op de eerste plaats danken wij alle medewerkers uit de zorg voor het harde werk wat zij nu moeten verrrichten in de zorg voor de ernstig zieken. De tomeloze inzet en de aanpassingen in deze situatie zijn erg werkdruk verhogend voor jullie. Vandaar dat wij iedereen hierin heel veel sterkte toewensen in de tijd die nog komen gaat.

Opgedragen aan alle helden uit de zorg van wie wij nog nooit gehoord hebben, maar wiens verhaal meer dan duizend oren verdiend. Geen lofzang gedicht of epos is genoeg om jullie te bedanken voor jullie tomeloze inzet. Jullie zijn een sector die ondanks alle klappen moedig door blijft gaan. Jullie zijn een sector die altijd de nek uitsteekt. En jullie zijn een sector die zichzelf altijd op de 2de plaats zet.

Wij zijn ook al het personeel van supermarkten erg dankbaar voor het zo goed mogelijk zorgen voor voldoende voorraad voor iedereen. Wij prijzen jullie inzet, creativiteit en flexibiliteit enorm, waarvoor onze dank niet mag ontbreken. Ook de transport en logistiek wereld heeft onze dank verdient, omdat die mensen hand in hand met de mensen van de supermarkten even hard werken ons winkelsysteem veilig in stand te houden. Alle chauffeurs, planners, orderpickers, magazijnmedewerkers eveneens heel veel dank!

Ook danken wij alle leraren die zo accuraat en creatief omgeschakeld zijn naar het bieden van scholingsprogramma's voor thuis voor onze kinderen. Ondanks dat onderwijspersoneel er onvoldoende voor betaald krijgt, nemen jullie je werk erg serieus. Dat is hartverwarmend en zegt veel over jullie professionaliteit en gedrevenheid. Hulde voor jullie werk!

Daarnaast willen wij iedereen sterkte wensen. Alle ouders die thuis moeten werken en hun kinderen les moeten geven. De ouderen in de verzorgingshuizen of gewoon thuis die nu eenzaam zitten te zijn. Alle mensen die hun werk en inkomen verloren zijn door deze crisis. Alle armen en daklozen die hun bestaan op dit moment nog onzekerder hebben.

Laten wij sociaal zijn en ook bij hen stilstaan!