SP fractie stelt opnieuw vragen over speeltuin Pater Dehonlaan

22 november 2022

SP fractie stelt opnieuw vragen over speeltuin Pater Dehonlaan

Vorig jaar heeft onze fractie vragen gesteld over de speeltuin in de Pater Dehonlaan die spontaan verdween. Wij hebben toen vragen gesteld aan de gemeente en hier duidelijke antwoord op gekregen. Er zou in maart dit jaar een nieuwe speeltuin gerealiseerd worden. Wat schetst onze verbazing? Er staat nog steeds niets! Reden voor onze fractie om vragen hierover te stellen.

21 oktober vorig jaar berichte wij al via deze site van het verdwijning van de speeltuin. Lees hieronder hoe dit verliep:

In de antwoorden van 4 december vorig jaar (zie bijlage 2) was aangegeven dat de speeltuin in maart van dit jaar terug zou staan. Het is daarom zo verbazingwekkend dat hier nu helemaal niets van te zien is. Onze fractie heeft daarom na de ontdekking ervan meteen weer vragen gesteld aan de gemeente (zie bijlage 1), maar nu rechtstreeks aan de verantwoordelijke ambtenaar. De vragen zijn door hem intussen beantwoord en zodoende kunnen wij dit nu met u delen. De antwoorden zijn hieronder te lezen. Het ziet er in ieder geval wel naar uit dat dit de komende tijd goed gaat komen.

Antwoorden op vragen deel 2:

31 oktober heeft u een mail verzonden met een aantal vragen. Bijgaand treft u onze antwoorden aan.

1. Wat is de waarde van uw antwoord bij vraag 1?

Antwoord; Het gegeven antwoord in de voorgaande brief blijft van gelijke waarde zoals voorheen gesteld is.

2. Waarom is na de wijziging van dit project de focus op de speeltuin verloren gegaan. Bij het antwoord op vraag 2? (Er zijn geen grootschalige graafwerkzaamheden geweest op die plek, zoals beschreven staat, verklaren buurtbewoners recent)

Antwoord; Bij het wateroverlast project is de omringende ruimte rondom de graafwerkzaamheden gebruikt om ter plaatse grond en andere materialen te deponeren. Daarom zijn de speeltoestellen alvorens verwijderd. De toestellen waren ook aan vervanging toe en zouden we na het project bekijken in welke hoedanigheid we weer een nieuwe invulling geven aan de speelruimtes.

3. Waarom staan er nu nog geen vernieuwde speeltoestellen op deze plek terwijl deze voor maart 2022 geplaatst zouden zijn? (Behorend bij het antwoord op vraag 4)

Antwoord; Vanwege onderbezetting en uitval van collega’s op speelruimtebeheer zijn de ontwikkelingen en communicatie betreft het vernieuwen van speeltoestellen stilgevallen.

4. Bestaat de informatiebrief die naar de buurtbewoners in december 2021.

Antwoord; De informatiebrief is in concept blijven staan en door uitval van de speelruimtebeheerder uiteindelijk niet verstuurd.

Tussentijds is er een inkoopcontract opgesteld met een leverancier. Er zijn speeltoestellen besteld voor verschillende locaties (waaronder ook Pater Dehonlaan) om deze weer te voorzien van nieuwe speeltoestellen. De speeltoestellen worden in januari/februari geplaatst.

Door het onderhoudsteam zijn onlangs vragen beantwoord aan een bewoner via het meldingssysteem signalen over de nieuwe speeltoestellen van Pater Dehonlaan. Er zal nog communicatie opgemaakt worden middels een infobrief om de bewoners te informeren over de keuze van toestellen en het wanneer deze geplaatst gaan worden.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Lees hieronder de bijlagen: