5 mei 2020

belangrijke HERHALING: echt waar ! 0% IS GENOEG. stop de huurverhoging

Foto: onbekend / depositphotos

Het begint bijna cliché te worden, maar in deze tijden van de coronacrisis zou het toch ondenkbaar zijn om zomaar ineens het dak boven je hoofd te verliezen, en dat omdat het simpelweg ineens onbetaalbaar is geworden door de huidige omstandigheden. Daarom roept Anja Goossens nogmaals iedereen die hiermee zit op, zijn of haar mening hierover te laten horen tegen deze wettelijke maar vooral belastende maatregel die al jaren op huurders wordt toegepast. Luister naar wat Anja hierover te zeggen heeft en maak daarna uw weloverwogen beslissing...

25 april 2020

SP start actie tegen huurverhoging: "0 is genoeg"

Foto: SP

Vandaag viert Nederland geen Koningsdag maar Woningsdag. Maar Woningsdag zou nog veel leuker zijn als iedereen een goede en betaalbare woning heeft. Vorig jaar had de helft van de huurders moeite met het betalen van de huur. Velen krijgen het nu nog moeilijker, omdat op dit moment veel gezinnen in Nederland door de coronacrisis te maken hebben met een terugval van inkomsten. Maar ondertussen gaan de huren per 1 juli voor velen nog verder omhoog. De SP roept daarom vandaag alle huurbazen op om de huurverhoging te stoppen, want 0 is genoeg! Iedereen kan deze oproep steunen op sp.nl/stopdehuurverhoging.

20 maart 2020

SP Bergen op Zoom wil stop op huisuitzettingen en meer opvang voor daklozen

Foto: onbekend / bondprecairewoonvormen.nl

De SP Bergen op Zoom vraagt Stadlander en alle andere verhuurders in Bergen op Zoom om geen huisuitzettingen meer te doen. We hopen ook dat Stadlander en andere verhuurders de huren willen opschorten als mensen hun inkomen ten gevolge van het Coronavirus (gedeeltelijk) zijn kwijtgeraakt.

24 november 2019

SP meldt zorgen over voortbestaan Oranjewijk en Bergse Jordaan

BERGEN OP ZOOM - De SP meldt het Bergse college dat er onrust en zorgen heersen onder de bewoners van de Oranjewijk en de Bergse Jordaan. Blijkbaar kunnen de woningen hier niet meer worden gerenoveerd en worden ze dus vroeg of laat gesloopt. De buurt vreest dat daarmee de samenhang tussen bewoners ook verdwijnt.

Uitkering inhouden is geen oplossing

'Het is geen taak van de gemeente om deurwaarder te spelen voor woningbouwcorporaties en zorgverzekeraars.'

SP wil duidelijkheid over gevolgen EU-belastingmaatregel voor huurders

De SP-raadsfractie is bezorgd over de gevolgen van de extra belastingen die woningcorproratie Stadlander krijgt opgelegd, als gevolg van de Europese ATAD-richtlijn.

4 juli 2018

SP wil duidelijkheid over gevolgen EU-belastingmaatregel voor huurders

Foto: kijkopBergenopZoom.nl

18 juni 2013

Per 1 juli krijgen veel huurders een forse huurverhoging.

De regering van VVD en PvdA heeft besloten dat de huren dit jaar, voor het eerst sinds jaren, hoger mogen zijn dan de inflatie. Ook is de inkomensafhankelijke gluurverhoging dit jaar ingegaan. De SP roept huurders op om het huurverhogingsvoorstel goed te controleren. Een fout in het voorstel is een reden om met succes bezwaar te maken tegen de huurverhoging. Dit kan tot 1 juli.

6 april 2013

Folderen voor help de huurder

Zaterdag weer een paar uurtjes aan het folderen geweest voor de misstanden in de huursector.